fredag 8 maj 2009

Vårens första rabarberpaj

Efter middagen idag kom en dôtter och 2 barnbarn och tog oss på sängen när vi vila maten, men vad gör väl det, dom är så välkomma, dom var sugna på fika så jag fick slänga ihop en rabarberpaj med kokos och solrosfrö med ett täcke av socker, ströbröd, vetemjöl och skivat smör över. Det var vårens första och det smakade så gott med vaniljsås till.
Idag har det regnat och blåst så jag har tagit det lugnt med rensningen av rabatter , men jag måste få visa ett kort av min Forsythia, den blommar som bara den. Jag tycker denna sort är så sen att blomma.

4 kommentarer:

promenader på landet sa...

Helt otroligt vacker Forsythia! Vad gott med Rabarberpaj det gjorde mina barn och jag också häromdagen. Kram Maria

Vardags-mirakel sa...

Kan känna smaken från rabarber, kokos och vaniljsås ännu...mums vad det var gott! Vacker bild på busken, jag menar alltså Forsythian ;-) Kram o puss

STENLYCKA sa...

Å det riktigt lyser om din forsythia man blir så glad av dessa buskar.
Mmmm rabarberpaj våran är slut som jag gjorde för några dagar sedan. Nu får rabarberna växa till sig lite innan jag kan göra en ny.Låter gott med solrosfrö och kokos.
Ha det nu så gott i helgen!
KRAMAR

ima sa...

Rabarber .. du också.. ja det är härligt med första rabarber pajen---det tyckte vi också. så ..jag har fortsatt med att baka, så sent som igår morse.. gjordes Pajdegen sen i middan in i ugnen med rabarben osv- så Till Kaffet senare, Mums vad det smakade med Vaniljvisp till... senare kommer ju andra bär, så Paj harjag mycke.. å ofta på sommaren Kul du också Visade din...