söndag 10 maj 2009

Deucopagekurs

I går åkte jag och grannfrua till Grums och den fina affären Trollboden, en tyg, garn och presentaffär , där var det deucopage kurs i vuxenskolans regi. Vi gjorde deuco på skokartonglådor och hade några trevliga timmar där. Alla bilder är klickbara.





Här sitter en av ägarna till Trollboden och målar på sin låda.



Den här lådan gjorde jag, men jag vet inte vad jag ska ha i den än, det blir väl knappar kanske.




Den här ska jag ha i köket och förvara kryddburkar i hade jag tänkt.





9 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Va kul! Sådana äventyr ni är ute på ;-) Vackert blev det också, kram o puss

STENLYCKA sa...

Så vackert, ser roligt ut!
Är det svårt att göra?
KRAM

Lillys stick o syhörna. sa...

Duktig du är och såå mycket snyggt
man kan göra.
Ha det.
Lilian

ima sa...

Detta du gjort, å varit med i..??? för mig främmande å ser dessutom svårt ut? Vilken Ny ide .. du måste fått?.. Jag får lyckönska dig i detta Nya.--ser ut att vara mycke" klippa av" ? har jag rätt? skulle i vintras "klippa å klistra "..med fina bilder jag hadde ; men så blev jag sjuk emmellan, då, å senare värdens Förkylning--- det var för mig Lättare att-- små sy -..tyckte jag då ..Idag haft en härlig dag ute mycke. Gjort ärende å Såg att Nya lerkrukor bör köpas till De nya små Perlagone skotten..ja jord också Hela tiden nytt, som måstes göras för trädgården el hur?

STENLYCKA sa...

Hej och tack snälla för hälsningen. Nej, tapeten är inte gammal köpte en rulle på Rusta för något år sedan, tänkte att den kan jag ha till att klä om lådor med men så har det inte blivit. Men nu kom den till användning.
Kram från mig

Lauras gård sa...

Tack för titten hos mig! Ni ser verkligen ut att trivas. När barnen blir äldre ska jag handarbeta och gå på en massa kurser... Det är fullt upp som du skriver ändå längtar jag efter mer... Jag har velat skaffa höns i säkert 10 år. Jag tycker det skulle vara så mysigt. Jag vill att barnen ska få växa upp med lite djur omkring sig också. Ha det så gott! Kram Stina

gulle hexan sa...

hej kära vän hönemor:)
förlåt att jag inte skrivet på några dagar.. men...ja,,
ush. handinfektionen efter kattbettet blommade upp igen.. så illa... så jag har haft olidlig värk... å man blir så nedstämmd...av att inte kunna göra ett dugg..
jag var i gå hos doktorn igen.. infektionen har satt sig så illa i handlederna av en elak bakterie -- fick änu starkare pencellin och 6 st kortison tabletter som jag ska ta varje dag nu i 10 dar..
å se om det vänder nu då..
annars vet jag inte vad som händer..
jätte fint du har gjort med dekor :)
jag återkommer...
*extra Kram..*

Britt sa...

Tack för dina "goa" ord på min blogg. Tyvärr har inte mitt dygn fler timmar än någon annan, skulle vara bra om man kunde reglera det själv ibland... ;-)

Va fina askar du har gjort, har de såna kurser i grums?
Det kanske vore nåt att testa vid ett senare tillfälle.

Kram Britt

Merja sa...

Kul med pyssel ihop med andra.
Oj nu jag blev sugen på Rabarberpaj efter att ha sett din bild. Det får det bli till helgen:)