lördag 11 juli 2009

Syndafloden har kommit

Nu är vi isolerade, vägen in till stan är borta så vi kommer ingen vart, men vi klarar oss, mat har jag i frysen, skulle det bli kris så får vi ta båten. Värst är det för en granne som har uthyrningsstugor, där är det byte idag, dom som bor där kommer inte hem och dom nya kommer inte dit. Vi fick 134 mm på ett och ett halvt dygn. Nu har jag sjöutsikt, dräneringen av gärdena har inte räkt till så nu står vattnet högt.
Så här ser nävan ut som jag visade i förra inlägget, avbrutet vid stödet, så i dag har jag arbete, får klippa bort alla blommor i krukorna, petuniorna är helt sönderslagna av regnet, men det kommer väl nya knoppar får vi hoppas.

6 kommentarer:

Lilla Eken sa...

Jisses!!!
Hur långt tid tar det innan det sjunker undan då!??
//I.

STENLYCKA sa...

Nej men vad jobbigt för er.Hörde på nyheterna om allt regnet. Hoppas ni inte har fått in vatten i källaren,men ni kanske inte har källare. Många har ju haft problem med det, har jag sett på TV.
Jag förstår att du har att göra i din vackra trädgård, tycker så synd om dig.
Många kramar och hoppas att det inte blir mer regn.

ima sa...

Vilket öde ni råkat ut för-- men kan trösta lite med det-Går över--men sånt sitter länge iallafall på växter som slås sönder---Synd .men --naturen-- rår man ikke på alls.. Idag var vi ute på längre biltur iallafall tom På ett större antikt å Loppis köpte in en gammal kakburk jag tror, du har visat en gång här ska se å fixa den Var mycket rostig.så Intakt var den ikke---Köpte Nålar i olika storlekar å Garner frächa å fina---hadde fika med idag mackor med ägg ....smakade mums ute ..Å.. Håll ut... nu med Vattenmassorna..

gulle hexan sa...

men kära nånn hönemor!!
sikket elände!!
tur du är så klok o vis! med att ha mat i reserv..:)

hoppas nu det sjunker undan snabbt....
jag tänker på er..
stor gonatt Kram.

Lillys stick o syhörna. sa...

Nu räcker det väl med regn. Vi
behöver nog lite solsken nu för
att allt ska torka upp.
Hoppas det ordnar sig och vattnet
sjunker undan.
Synd på växterna de ser ju bedrövliga ut, men mår säkert bra.
Dahliafröna har jag köpt på impekta.
Ha de.
Lilian

Marie//Tekla Maräng sa...

Ops där kan man verkligen prata om regn och syndaflod.Det är ju inte måttliga mängder som vräkt ner över er.
Undrar hur lång tid det tar innan det sjunker ner i backen och vägen blir far bar igen?
Tur att du har frys och att den fortfarande fungerar och att det fanns mat i den. Hoppas att ingen kom till skada mer än växterna som jag verkligen förstår att dom har blivit sönderslagna. Men efter lite solsken så piggar nog det flesta växter på sig. Så är bara att hålla tummarna för sol.
Kram Marie;)