söndag 5 juli 2009

Sommarförsäljning vid gammla kyrkan

I Åmål har dom börjat med att alla som vill , får stå i parken vid den gammla kyrkan och sälja saker mellan kl 9 och kl 14 på lördagar hela juli och augsti, så jag åkte in till stan i går och tog med mig lite saker jag har gjort under vintern.
Det var riktigt skôj att vara försäljare, jag fick sålt ett kuddfodral, ett par grytlappar och pulsvärmare och alla ägg jag hade med mig. En tjej hade ett bord med loppis, några hade dockkläder, saft och sylt, smycken och nybakade bullar, hemvävda mattor och bonader, det var rätt mycke folk men mest pensionärer, semestrarna börjar väl nästa veckan så då kan det bli mer turister. Och så är det Bluesfestival här till veckan , så då är det môôe folk i Åmål.
Nu blommar det i min Flammentanz, det som växer i lådorna är bara ogräs. Det var inte en så bra ide med lådorna, det blir för skuggit så blommorna växer dåligt där.


8 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Tack för igår, fina bilder på alla dina söta alster! Gud vad roserna blommar! Kram o puss!

Lilla My sa...

Vilken härlig blomning på din flammentanz! Hade en engång men den frös bort så nu ska jag bara ha rosor som tål kyligare klimat.
Kul med loppis försäljningen. Ha det gott
Lotta

STENLYCKA sa...

Hej Hönemor
Svartmyror vad är det för något???..... Det är klar det blir svartmyror, men bara på vissa ställen. Det verkar som de har sina favoritstenar, för där återkommer de varje år.
Vad intressant du berättar om att man hade mat i skänken, det hade jag inte hört, någon typ av kylskåp utan kyla alltså.
Vad trevliga saker du hade med dig till marknaden förstår att du fick sälja.
Vad dina rosor blommar. Ger du dom mycke gödning?
Ha en bra måndag.
Kram

Annika sa...

Ojoj vad du grejar o står i.... i värmen.... idag har vi regn så bloggen får lite besök.... har en blommande Flammentanz här med.. dom är ju så underbara.... Kram Annika

gulle hexan sa...

hej kära hönemor..:)
vad roligt du fick något sålt alafall... :) sådant är skoj när det ger resultat av vad man tillverkat...det uppmuntrar:)
härlig flammenz du har..verkligen färgsprakande..
vi kör en sväng till skåne i kväll.ska kola runt lite..
har inte lyckats sy eller göra något vettigt själv..

kramkram

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad skoj med sommarförsäljning på det där sättet. Så fina saker du har hunnit att knopa ihop. Gillar kuddfodralet med fåret på, du råkar inte ha kvar det?
Kramisar Marie:)

Lilla Eken sa...

Nämen hörredu fialotta, du som gett mig så bra tips på skuggväxter och så bangar dina egna lådor ur för att de har skugga!! :-)
Plantera skuggperenner vet jag! Skulle inte vitt vara vackert under den där tokblommande Flammentanzbusken? (Den är verkligen enorm i sin blomning..!)

Vad roligt att er stad ordnar litet för sina invånare. Jag tror att många är försiktiga med att handla första gången sådär, och sen kommer de tillbaka en tid efteråt och handlar då istället.
De söta barnklänningarna hoppas jag att du får sålda. Skulle köpa en själv om jag hade något barn att ge den till.

Tack för pellis-tipset. Jag är ganska säker att jag hittat rätt namn, och det endast tack vare att du skrev att det var en hängis. För det hade inte jag märkt. Den har stått så uppallad av annat att den sett ut att växa upprätt.

Ha en riktigt fin vecka! Kram från I. :-)

ima sa...

Nu , så ficxk man se vad du Sytt å gjort under vintertid _Härligå tom Dockor jojo, där ser na på...kände roligt nog igen några av tygerna... ja nu har man sytt sjöstärnor ett tag .Har varit Födelsedagar här, å då passade dom fint tyckte jag sätter nog in ett foto sen . ska just Ut nu en sväng emmellan regnskurar å tom Åskat ett par dagar här nere Hej så länge