torsdag 9 juli 2009

Kort från trädgården

Den röda nejlikerosen Grootendorst blommar så fint med Kameliaschersminen.





Nävan splish splach har blivit så stor i år, tur att lilla gubben har satt ringen av ett cykelhjul runt den , annars så hade den legat ner efter stormen fredags.



Jag tycker mycket om den nävan, så fin med olika färger på blomman.




Ekorrkornet är ett ettårigt prydnadsgräs, men det har klarat vinter här i lådan i 3 år, det blåa är praktveronika, Knalblau.












Sådda riddarsporrar i olika nyanser.
















9 kommentarer:

gulle hexan sa...

godagens kära Hönemor..:)
jösses annamej..så fint! att få se hur du har det i dina härliga trädgård:)..
det tackar jag för..:D
hönsen hos dig har det så bäst!! rena paradiset..!! tänk om alla höns fick ha det så här bra!!
stor kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken trädgård och vad fint du bor där hönsen kan gå lösa och picka i lugn och ro.Japp det är där man skall vara höna:)
En riktigt fin idyll. Rosorna och kameliaschersminen formligen exploderar in i min dator så härligt. Ridarsporrarna ser ut att stortrivas.Nävor ja oj vilka olika och härliga varianter den finns i.
Kramar Marie:)

Vardags-mirakel sa...

Underbara bilder! Har inte läst bloggen förrän nu, kommer i morgon. Kanske har jag med mig något gott... Kram o puss!

ima sa...

fotogafierna är så Naturnära man kan komma, å så Hönsen de är bortskämnda ska jag säga fatnade för dina gräsvippor ,Så såg jag du har ett Mjölkbord ,I dessa tider jojo ? å härliga kannor, Bunkar å tom en rostig lyckta, som även jag är ägare av ,Mycket lik, men i nyare nyans.. Tyckte det var en ffröjd att se dina foto, tack tack ima

Lilla Rummet sa...

Hej! Vad härligt du verkar bo. Underbart att se de gamla mjölkkrukorna. Jag bara njuter av dina bilder. Ha en riktigt skön helg.
Kramiz Britt

Compact Garden sa...

Hej.
Det var verkligen sköna på landet bilder du visar...det är lite skillnad på din trädgård och vår lilla täppa :)
Ha en skön helg/Anne

gulle hexan sa...

önskar dig en trevlig helg:)

vad hittar du på??
kramizzar

Bea sa...

Oj, här var det prunkande rabatter och så vackert med hinkarna på pallen, riktig nostalgitripp.
Stillebenet med alla vackra kannor och grytor, är så härligt. Själv har jag plockat fram ett otal liknande och tänker redan på hösten när allt skall åter städas undan ;)
Ha det gott! /Bea

Lilla Eken sa...

Hej Hönemor!
Fantastiskt fina bilder från din trädgård.
Vad fint dina egensådda riddarsporrar kommit, härligt med den blå blandningen verkligen!
Jag har också SplishSplash som en favorit bland nävor. Det enda felet med den är att den frösår sig så oerhört. Vissa frösådda plantor kommer helblå (som du kanske märkt) och några av de blå har jag flyttat till lilla stugan från gamla trädgården. I år är de större än någonsin tidigare. Vet inte vad som hänt, men de är nästan som små buskar!
Har du sett att det kommit en ny svensk bok om nävor i år? Författare ulla Hårde. Riktigt bra.
hej, hej/I.
PS. Har ingen aning om vad min rosa ros kan vara för en sort, men doftar något enormt, som parfym!