lördag 6 juni 2009

Plantförsäljning på nationaldagen.

Nationaldagen firade vi i trädgårdsföreningen med att ha plantförsäljning, vi var 10 säljare som sålde allt från tomatplantor till klematis. Dessa tre bord är mina, jag hade med mig sommarblommor och perenner, det gick bra , jag hade 11 tombackar med hem och alla perenner som står på backen blev sålda. Denna dag är den roligaste på hela året.
Alla bilder är klickbara om ni vill se i närbild.




Vi hade tur med vädret, det var uppehåll alla tre timmar vi stod där.



5 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Det ser jätte trevligt ut skulle gärna varit där och handlat lite. Tänkt på färgerna har ni också gjort blå backar och gula dukar.
Önskar dig en bra kväll!
KRAM

Vardags-mirakel sa...

Ja då är det bara att ladda inför nästa år ;-) Du glömde tala om att ni matchade varandra med förkläden så fint du och C. ha det bra, kram

Lilla Eken sa...

*Snyft* Jag som trodde jag skulle få se alla blomster i din trädgård i sommar! Nå, hoppas att du sparade några att vförgylla din egen trädgård med (klart du gjorde!). (Fast jag vet, efter ett tag får man ju faktiskt inte plats med fler perenner, hur gärna man än skulle vilja..)

Ser att Stenlycka tänkte på färgerna direkt hon med! Jag skulle nog också shoppat vid ett så färgglatt och inbjudande bord. :-)
Ha en fin söndag (här har vi regn i luften idag också - för vilken dag i ordningen har jag tappat räkningen på).
/I.

ima sa...

Sol å mycket plantor å växter till försäljning,-å Färgerna på duk å backar, så lyckat. Kan det bli bättre+ kanppast, för oss växtintresserade. Du får nog en Prunkandet egen trädgård kan jag gott tänka mig,för allt går väl inte åt?Själv går man runt å tar, drar upp ogräs , som Kirskålen...Än är min Vallmo som bäst, pionerna har feta knoppar , bara att vänta, regnet har ju vattnat allt,men krukorna får Kollas upp om man vill ha dom på topp. Själv syr jag emeelan , se bloggen hej på dig höres..ima

ima sa...

hej igen..ja du Bland kakor å tortor syr jag Dockor-- Nu sk Tilda dockorna.. Men såg att mina små HÄNGMATTOR DOCKOR Kom med på bilden du antagligen såg i soldressar SÅ småningom ska jag visa dom HÄR i sina" små Hängmattor", solande, i fönster nicherna..de har jag sytt för nåra år sen... Men nu är det regn mängder å tom.. åskaväder.. talar de om i tv just nu...Så "Hängmattorna" får allt vänta än ett tag....Nu Kämpar jag med Swartsvalds tårtan..å ska ut en sväng sen till nått antik ställe som finns i stan faktiskt, så regnjacka ett måste...ima