torsdag 11 juni 2009

Mitt sommarrum

Det bästa rummet i huset är uterummet här sitter vi mycket och fikar när vi får besök. Och så har jag mina pelargonier här.
Jag hade tänkt att ta kort på mina P en och en , med namnlappar på dom jag vet, får se när jag hinner det.

Alla bilder är klickbara.


Ser ni kronan, visst är den fin.



Här är förmiddagens arbete, det är en ampel som står på hinken.




Jag har planterat några fönsterlådor till en bekant, hoppas hon blir nöjd.





Lilla gubben har inte legat på latsidan heller, en jugarbänk har han gjort och han målade en kruka också så att det skulle passa ihop.






18 kommentarer:

Merja sa...

Den plantförsäljningen hade jag velat varit på:)
Lykos dig som har ett eget pelargonrum!

Marie//Tekla Maräng sa...

Men vilken härlig idé med plantförsäljning! Oj vad blommor du hade med dig, kul att det gick så bra.
Vilket fint ute rum och oj vad många och fina pelargoner du har!
En söt liten dockvagn med blommor i så fint.
Du har en award att hämta hos mig.
Trevlig helg Marie:)

promenader på landet sa...

Vilket fint uterum, där förstår jag att ni är ofta! Ja mina föräldrar har en stor Guldregns buske och den är i full blom nu, visst är den vacker?! ha det så gott! Kram Maria

STENLYCKA sa...

Vilket härligt uterum förstår att ni sitter där ofta. Men din man han sitter väl mest på ljugarbänken, så fin som han har gjort den och krukan.
Den lilla dockvagnen du har i uterummet var jätte söt är den gammal?
Önskar dig och din gubbe en skön helg!
Många Kramar

Compact Garden sa...

Vilken härlig blogg du har..jag tittade igenom dina bilder jag också..du verkar ha en massa roliga saker för dej..

Synd att det är en bit till dalsland annars skulle det varit kul med ett besök i er trädgårdsförening..

Ha en riktigt skön helg/Anne

Majas skafferi sa...

Hej! Att du har gröna fingrar råder det inga tvivel om..:)
Hurra för händige gubben med!
Precis en sån bänk vill jag med ha!! Ha det bra!

ima sa...

GOD Helg- snälla" gubbar¤ är a å o-- å så Fint- fönster- du hadde, ska se mer i morron . Ville bara säga det direkt... Vädret -här nere- är ikke för roligt ..Heller.. kan jag tala om för dig, dagen har fått bli Inom hus efter en snabb handling av- Kräm å Mjölk- å nåra- GI Bullar- (Grova å nånn vit) Ha det Gott jag återkommer ima

Lilla My sa...

Så härligt sommarrum du har och många fina pelargoner. Har du namn på alla och en av var kanske?
Sommaren är en härlig tid!
Kram Lotta

Lilla Eken sa...

Vad härligt med ett uterum så fullt av växter! Men jag grunnar på om du verkligen kan sitta still och fika där? Vore det jag skulle jag fara fram och tillbaka som en liten fluga där mellan alla krukor för att titta på nya knoppar och nya blommor som slagit ut. :-)

Sitter också och grämer mig över att en del gamla aluminiumkastruller åkte till sopstationen för ett par år sedan... att jag inte tänkte på att de kunde ha huserat växter..!

Blir inte din vän nöjd med de låd-planteringarna ska du säga upp bekantskapen tycker jag. :-)

Och hälsa gubben att det var en sjusärdeles snygg bänk han fått till där. Pricken över i.et var krukan bredvid. Och så snyggt med de bleka petuniorna till!!
Ja du Katarina.. här är det regn idag igen, vet inte om jag ids se på termometern heller... Men då får det bli lite gjort inne i stället! :-)
Hej, hej/I.

Lilla Rummet sa...

Hej!
Tack för titten och goa kommentaren hos mig. Alltid lika roligt att göra nya bekanskaper.
Underbara bilder du visar, och den vackra blåa nävan.
Ska fortsätta kika runt lite.
Ha en skön helg
Kramiz Britt

gulle hexan sa...

god dagens kära hönemor..:)

men jösses vad härligt uterum ni har:D jätte många pellar du har runt om.. tänk att du har samma stengolv *exakt* som vi har.. fast vi har liten aning mörkare ton..
så söt dockvagn:)

kul att det gick bra med din försäljning även..:)

jag hinner inte med så mycket här.. vet inte varför.. men tiden flyger iväg..
grejar med att byta sovrum med sonen. å allt känns rörigt.
*gubben har 5 veckors semester nu*
då får man * så lite gjort* hahaa..

så vi får åka i väg ens sväng till öland ,tror jag vi styr.
ha det så jätte gott..
stor kram

Lillys stick o syhörna. sa...

Mysigt ni har det. Visst är det härligt när det är sommar.
Ha det.
Lilian

Hemmet Är Min Borg sa...

oj så mycket underbara blommor du har
kramis Jeanette

Vardags-mirakel sa...

Ni har verkligen fått det fint i uterummet, och ljugarebänken ser lockande ut! Får nog ta en vända och dra några rövarhistorier;-) Ha det bra!

Lilla Eken sa...

Halloj Katarina, jättekram till dig för go kommentar hos mig! :-)

Vet du, jag skulle bra gärna vilja ha den där kaktusen i ampel men jag hittar ingen snygg. Vill så ogärna ha någon i plast, och de i zink jag hittat har varit för klena. Har du något tips var man kan hitta någon vettig?
Kram/ I.

gulle hexan sa...

kära hönemor:)
tack för din kommentar..du är så snäll..:)
jag önskar dig o din gubbe en skön å härlig midsommar!
du! vad jätte skön gul emaljerad mjölk- kanna du har .som står utanför altanglasdörren..den är för härlig:)
hoppas den blir full av midsommarblomster:D
stor kraaamm

Bea sa...

Vilken blomprakt hos dig! Ljuvliga pellisar på rad och sköna planteringar och ett mysigt uterum, vad mer kan mana begära ;)
Härligt!
Ha det gott! /Bea

hemtrevnad marie sa...

Sô härlit å ha ett sônt uterôm å fylla med pellargoner!!
Secken en fin dockvagn ho har mä!
Och du, sô klart ja skriver på bloggen när ja öppner lôppisen...helst skulle ja ha gjort ett för läänge sen, men en hinner ju aldri fåt klart vet du, hihi!
kram på däj!