fredag 3 april 2009

Vårvecka


I Tisdags kom den lilla gubben hem med vårgardiner som han varit och köpt alldeles själv , så då var jag tvungen och sy en lampskärm som passade till.

Här står bocken och solar sig klockan 7 i morse, han tycker nog det har varit kallt han också.


Här en bild sen förra Fredagen, full snöstorm och altanen är full av starar som är hungriga.



I eftermiddags tog lilla gubben en tur med hojen, men före det hade han lagt ut fiskenäten, ska bli intressant att se om det blir någon fisk, jag längtar efter gös.




Här står voven och tittar när husse far iväg.





I går gick flytten iväg till växthuset.






Idag var jag tvungen att plantera isär sommardahliorna, dom har växt så fort.







Jag använder kogösel på påse till mina plantor.








Se så söta pelargonieplantorna är.










Här blir det arbete till veckan.










Ännu mer plantor.











Jag har även sytt lite under veckan, några kuddfodral med skärgårdstema.












Ett par sminkväskor med spets.













Ett par tygkorgar till påskäggen och brödet.













12 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Herre min skapare vad du har legat i! Så mycket fint du gjort och dessutom plantorna att ta hand om. Ha det bra, kram och puss.

STENLYCKA sa...

Vilken härlig gubbe du har som köpt så fina gardiner. Å gös det låter helt underbart, det som är så gott.Vad du har jobbat med alla små späda plantor, vilken energi du har! Kogödsel på påse det är bra grejer det det brukar jag använda i mina krukor när jag planterar blommor.
Ha en skön helg
Kramar Stenlycka

hemtrevnad marie sa...

Vad i jessenamn ä dä du säger...kom gubben din hem med vårgardiner??!!
Ja, det kan jag då inte säga att min gube skulle komma på att göra...håll hårt i den gubben du:)
kramis

gulle hexan sa...

god afton:)
men jösses vad du har grejat o hunnit med mycket!!.
när jag ser allt ditt här känns det som jag inte fått nått gjort.. O vad plantor du har:)
å en gubbe som handlar gardiner:O
jag blir stum..
gös har jag då aldrig sett eller smakat... roligt å se alla dina foton..fina sminkväskor.. korgar ..lampskärm.. ja alltihopa..
tackar för titten..
kram kram

Bea sa...

Men vad du hinner! Härligt med de små plantorna som ser så friska och frodiga ut.
Söt sminkväska - gillar!
Men...lilla gubben som köper gardiner och snyggt val också!!
Hmmm.. hos mig hade det aldrig fungerat ;) fniss..
Ha det gott! /Bea

Inas sa...

Hej Du!
Kul att du tittade in hos mig. Ni verkar ha vår nere hos er tänk att man kan sätta ut växterna i växthuset! Vi har det alldeles för kallt än. Jag blir lite avundsjuk på sig som har gröna fingrar. jag valde att inte sätta något i år... för mycket jobb. eller rättare sagt de dör bort för mig, glömmer att vattna. Vad duktig man du har som går och köper gardiner, gör han alltid så? Ha en trevlig helg goa kramar Ina

Lilla Eken sa...

Oj vad fina plantor du har fått fram. Knubbiga och goa ser det ut som. Blir en tidig blomstring hos dig! Jag provade sätta spaden i jorden i går men det sa bara tjong. Tjälen sitter än.

Jag har också längtat efter gös men det är svårt att få tag i just nu hos fiskbilarna. Och när den finns så är det så att man står och håller i plånboken!
Funderar på om jag ska byta ut min gubbe mot en med fiskenät istället. :-D
Ha det fint i vårvädret. Här regnar det idag.
/ek

ima sa...

nu äntlige kommer jag här med kommntar..Ikke dåligt vad du vatt duktid å fina kuddfodral.. å Korgarna.. Jag blir inspirerad här att göra nya inslag dels att ge bort..å Tyg inhandla jag igår i Påskfärger så.. der är bara för mig.. sätta sig till,, å låta fönstren vila i sitt.. gråa dis...nja man få nog ta det också Påskgäster anländer säkerligen såå Ha det bra å tack fö titten på allt...

Marie//Tekla Maräng sa...

Så mycket underbara små plantor du hade att köra iväg med till växthuset. Blir mycket att skola om men det är ju så roligt.
Glömde vad din tax heter men så
fin han är.
Kram Marie:)

gulle hexan sa...

god söndag:)
ja du har så rätt.. när solen kommer syns alla smutsiga fönster å annat damm.. ush..borde städa men har ingen lust..
vi är klara med denna omgången ved.
vi tog bara 4 kubik denna rundan.. just för vedspisen.. ska hämta betydligt mer till sommaren..
kram kram

Anonym sa...

Så mycket plantor! Blir alldeles avundsjuk, jag kan inte flytta ut i mitt växthus än, för glaset är inte på plats. Så förodlingen får stå kvar inne i tvättstugan ett tag till.

gulle hexan sa...

god dagens igen.)
tack för din kommentar:)
jag skulle behöva kankse ge pelagroniorna ny jord i år.. men..
har inte haft någon jord till detta ännu.. *tänkte ta egen kompostjord i år*..
men dom trivs ändå..:) dom får regnvatten te middag..mest..

vad menar du med stamma upp?
tujjorna?.. de är så höga att ingen stege når upp..
ja grannar har vi runt om i alla väderstreck..
ska hänga ut mera tvätt nu..
kram kram