fredag 13 mars 2009

Fredag den 13

Det är så många av er som syr väskor, så jag får väl inte vara sämre. Rotade runt lite i mitt tyglager och hittade detta, det tyckte jag passade bra med lite spets till.
Hade ett stadigt tyg som jag tog till foder.

Här är dagens fynd från Tradera som jag är så nöjd med. Vi får se vad det blir av detta.



Klicka på bilden så får ni se en rolig fågel, gissa vad det är för en rackare, den hade jag hos mig i fjol också, han är så välkommen.



Här har sommardahlian grott, nu åker den ut i boa under lysröret.





Där har det blivit tôrrt ser jag, så nu börjar jag vattna med näring, ett kryddmått näring till 1 liter vatten, dom får stå i en form och dra upp vatten underifrån, så rötter söker sig neråt.






Här är Pelargonierna 2 veckor efter sådd, och torra är de också.







Idag så har jag gjort en kasslergratäng till middag, lyxade till det med grädde i mjölken, ett tips är att koka upp gräddmjölken innan man slår över den, gräddningen går lite fortare.








8 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Så söt väska du sytt!Kassler och potatisgratäng fick jag till lunch, så där kunde du inte läska mig;-)Kan fågeln vara en Turdus merula? Ha det bra, kram och puss.

ima sa...

Alla dessa Plantor.. Ja så är det när man har ett stort Växthus.... sa jag avundsjukt.. Så såg jag du sytt en väska ja jag lurar själv att sy en el två. alla blir ju Olika i allafall, så det kan mn kosta på sig att göra absolut.. Önskar en Goder helg.. Ps .Vi fick massor av snö i natt... ibland snödropparna....ima

gulle hexan sa...

god afton i stugan:)
oj oj!! vad roligt å få se att du sytt en så fin väska åxo:)
den ser väldigt välsydd ut. tillomed liten innerficka ser jag du zickzackat dit:)
det blev enormt praktisk å härlig.
.
visst är det väl roligt att man får insperation och kraft i från varandra här på bloggarna , det är härlig läsning oxo.. billigare än veckotidningar.. haha..
ja man får passa på.:D

o jag ska säga dig..att du gör mig åxo glad:D när du både skriver till mig å visar ditt hemtrevilga hem.. å allt du grejar med..
det betyder så jätte mycket!!

ja du.ideer.. jo..dom dyker upp på natten ofast när jag ska sova igentligen......inte alltid så kul minnsan.:)

ser att dina plantor å fröer gror å trivs"!! :)
gott med kasslergratäng..:)
å tack för tipset.. med kokningen..:)
Kram kram..

Pumlans flitiga fingrar sa...

Flitiga fingrar här också ser jag.
Väskan är jättegullig. Fina små plantor du har. jag har inte alls haft tid med sådant i år. Det får bli nästa år. pelargonerna har börjat ta sig i alla fall.

NinaVästerplana sa...

Hej Hönemor!
Trevligt att få besök av en så kreativ bloggare. Du verkar kunna det mesta... Själv är jag mest intresserad av trädgårdsjobb....
Hoppas din kasslergratäng smakade bra! Väskan blir läcker till sommaren, pastellfärger o solbränna blir härlig kontrast....
Ha dé himla gôtt
Nina

Bea sa...

Hejsan! Tack för titten hos mig och jag fann en trevlig blogg på samma gång ;)
Vad mycket skojigt du har på G, både sådder och handarbeten. Vacker och somrig väska :)
Må gott! /Bea

Mia sa...

Tack för titten och hälsningen hos mig. Nu hittade jag din härliga blogg också, ska genast lägga upp en länk så jag hittar hit igen.

Oj, oj vad jag är avundsjuk på ditt växthus. Det är något jag alltid har drömt om...

Kram Mia

Underbara Jag sa...

Brokig Koltrast... Lär inte vara vanligt precis...