onsdag 25 mars 2009

Bilder från trädgården

I den här lilla stugan bor den lilla gubben, nej jag skojar, det är våran rök, där har det röks många rådjurstekar, älgkött och lax, det doftar underbart när man öppnar dörren.
Det här är Oskar som tittar ut.

Det här är hönshuset, overrallen hänger där för att skrämma räven.


Här är min rosenportal, där växer det flammentanz klätterros, brevid står det en forsythia.



Här är våran brunn, där vi hämtar vatten, det är en bit att gå med hinkar, nej nu skojar jag igen, det är bara en prydnadsbrunn.




9 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Ni har det svårt där ute på landet ;-) Tack så hjärtligt för maten m.m. barnen har endast ätit en riskaka sen vi var hos er. kram o puss

gulle hexan sa...

god kväll kära hönemor..
men guu så söt!! liten gobbastuga..:) jag menar eran rök,,så härligt att se.... å jag kan tro det kommer möe gott ur den:)
tack för fina fotos.. jag trodde inte det har så kuperat där du bodde.. med bergigt inslag.. och ser du har mycket tall ikring..:)
fint ni bor...:D verkligen roligt att få se...
brunnen är jätte gullig..:)
och tack för att du alafall gillar det jag visar...blir så glad för hälsningar.du vet:)

kram kram..

gulle hexan sa...

ppsst.. glömmde säga..att rökstugan är så fitn byggd å jag gillar den gråa träpanelen...
och jag velat se veckans kakburk..lite bättre--bilden e så liten..
kram kramn

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken härlig blogg du har! Hittade just hit till dig via Tekla maräng:)
KOmmer gärna tillbaka.
Kram Lallis

Annika sa...

Nu är jag besök igen..... har varit lite dåligt med bloggande ett tag men nu är jag ikapp..... har kollat in din trädgård o synat sminkväskmönstret.... inte dumt alls med en lite väska för småting.... ska kolla med dotra om hon har lust bara vi kommer in i garderoben med tygerna..... just nu blockerad av tapetbord o annat kul..... hos dig gror det o spirar också.... har skippat fröna iår o har bara mina älskade pelargoner att sköta..... sköööönt men inte så kul när krukorna ska fyllas.... blir ju sååå dyrt...:) Ha det gôtt... Kram Annika

Bea sa...

Härliga små byggnader för envar ;)
En rosenportal står högt på min önskelista, hoppas det blir ngn dag det också liksom en ösnkebrunn, den är ju riktigt charmig.
Ha det! /Bea

gulle hexan sa...

god fredagskväll..:) de e jag igen....
ville bara önska dig en god helg..:).. och att gubben din friskar på sig..
här är ruggit å kallt..snö..eländes..
allt gottt..
kram kram

ima sa...

- Våren-- vill nu äntligen Fösöka sig på att Komma här i södra sverige... som du kanske sett har vi haft snö å regnigt,innan. Kopte in pangseer idag Mörka med sk ögon i--å så blåa förståss... Ser du har Byggnader hos dig.. En del att göra .. förstår jag...Din Prydnas brunn är att gratulera till.. Nostalgi på nära håll...Själv har jag köpt en Nostalgi ..sak .en kamera en --Låda -svart, från 40 talet som fanns i mitt hem i dessa tider..

Räven sa...

Har du ingen bild på den lilla tandlösa tuppen utan kam och näbb?