torsdag 3 december 2009

Nu lägger jag ut lite saker till försälgning

Efter förra inlägget om kakorna, så har det varit lite intresse om att köpa, så jag lägger nu ut lite saker till försälning. Under veckan så har jag virkat mig ett pepparkakshus, så nu slipper jag jobbet med att smälta socker och bränna mig när man sätter ihop ett pepparkakshus.
Jag köpte mig en stor korg till mina garner, men Lisa tyckte att den skulle hon ha att ligga i. Ja se katter, dom är som dom är. Nu har vi haft kallt i 2 dagar -10 men nu blir det milt igen.

17 kommentarer:

ima sa...

Ima här. Nej då Det Fönsterputsades Alla fönstren ( Men är mera Plåt grejer typ Fönsterbläck Dörr Fogningar ( Balkongdörr...osv Mina fönster kan du tro...Men Hugaligen Vilket efter jobb i allafall med att sätta ut allt på Plats igen Ok allt blir,, rengjort, men så trött man blir-Var lite Bortbjuden i kväll, men man orkar knappt med , efter såna enorma intrång i våningen .. så här inann jul Så här är det sängdags tidigt...Ser du har lite Julförsäljning jag säger bara Lycka till av kakorna gillade jag kokostopparna kul... Höres ima

Marie//Tekla Maräng sa...

Här var det rena kondiset man kom in till. Vad duktig du är som kan virka så. Hoppas att du får lite sålt av dom.
Lisa var ju smart för där måste det ju vara toppen att ligga när man är katt.
Kramar:)

Fröken Grön sa...

Du är otroligt fyndig, Hönemor!
Jag använder mailadressen och gör en beställning.
Ha en skön helg!
/Fröken Grön

Lilla Eken sa...

Lisa vet var det är skönt att ligga hon. :-)
Allt som går att krypa in i, och allt som är nytvättat och rent...

Oj vad du pysslat. Smart med pepparkakshuset tycker jag.
Hälsningar/I.

Lilla Rummet sa...

Hej! Vad duktig du är på att virka, och få till ett pepparkakshus, jättefint.
Här är det mildgrader och snön är bort, så tråkigt.Jag vill ju ha snö som man får rätta julstämningen,
Ha en skön adventshelg
Kramiz Britt

Vardags-mirakel sa...

Så fina saker kommer att gå som smör i solsken! Lägg undan några dammsugare till mig är du snäll, kram o puss!

Lilla My sa...

Du är duktig att virka som får ihop ett pepparkakshus! I fredags hade vi kallt också men nu är det kring noll grader igen, rätt så skönt faktiskt!
Ha det bra.

Marie//Tekla Maräng sa...

Håller helt med dig man vill inte gå ut i detta väder men vi måste ju du och jag när vi har djuren att tänka på.
Kramar Marie:)

gulle hexan sa...

god afton kära hönemor:)
vilket kalas med alla bakelser..
du virkar så fint å är så duktig på detta...

å toppen bra ide´å lägga ut till försäljning här..
lycka till!!så roligt!!
å så kul med pepparkakshuset. härlig ide´.:)
jag sjv stickar sockor nu i soffhörnan--det är mysigt..
jag provade sända ett inlägg till *vardagsmirakel* om hennes underbara kakor..men det funkade inte.. önskar mig recept på dessa gosaker hon gjort!!
kram kram

Merja sa...

Härligt kakfat i förra inlägget! Pepparkakshuset kanske jag skulle göra efter dig...ska baka på onsdag och det brukar vara ett piller och kladd göra för att få ihop alla delar:)
Ha det gott!

Annika Christensen sa...

Typsikt katter.
Så fort det finns en liten mysig hörna eller korg så fylls den av katterna.
Ha det gott
Annika

gulle hexan sa...

god kväll kära hönemor..:)
jag log så brett när jag läste ditt inlägg hos mig..:D
härligt med kaffekok på järnspis:)

ja jag såg att sybutiken jag brukar besöka..även nu har stora feta bollar fabriksklippt trikå..att köpa...
men.. jag tittade närmare på dessa remsor..
dels så var det helt i pollyester..å rätt grov-vävt. å så klart nytt.. å fabriksklippt..
så det känns inte riktigt återanvändning i fall man skulle köpa...men visst.. är det klart bra att det finns..om man nu inte orkar klippa remsor själv.. för det tar sin tid:)
jag håller med dig.. man har alldeles för lite tygkassar..
så är det bra att ha ett lager.. till att ge bort:)
jag har nu testat som du skrev en gång ..att rulla in morötter i tidningspapper...o det ska jag säga dig!! att det var utmärkt förslag.. inga ruttna ellr torra.. så det funkar toppen.. så man kan köpa hem ett lager då de e billit..
kram kram

Annika sa...

Å vilket underbart kakfat o pepparkakshus du visar.... blir så sugen...:) kikar in för att önska dig en härlig lussehelg... Kram ANnika

Compact Garden sa...

Vilka fina skaer du virkat..nog för att jag kan lite maskor men jag skulle nog aldrig få till dessa härliga bakelser och kakor..Ha en skön helg/Anne

Compact Garden sa...

Vilka fina saker du virkat..nog för att jag kan lite maskor men jag skulle nog aldrig få till dessa härliga bakelser och kakor..Ha en skön helg/Anne

gulle hexan sa...

god lussekväll
önskar jag dig å din gubbe..
kära hönemor..:)

kram kram

ima sa...

Såg i har det Mycket kallt- ja vi svettas ej heller härnere i småland även snör här nästan dcm å kallt runt 10 kväll å morron Natten är nog värre..vatt lite Julkalas här runt å tiden går har ej bakat som jag skullat heller klart Nog att göra med Julkalapparna en del ges tidigare å Hämtas också..så Själv ska jag på Sjukhuset Måndag..ska se hur det Går--Hoppas dte bästa....Jule frid är det inte än i stugan Här inte ima