måndag 3 augusti 2009

Nu är hönemora på G.

Hej på er, och tack för alla kommentarer, jag har inte regnat bort eller gått vilse i svampskogen , utan haft lite datorproblem , men nu har det blivit åtgärdat så jag är på G. Detta är en närbild på rosen Mozart, den blommar med sina enkla blommor långt in på hösten, och är fin i bladen.
Bilden är tagen när solen sken ett par timmar, annars så har det regnat nôn skur vareviga dag.

Blommlådorna på altanen blev riktigt färggranna för jag planterade lejongapen före dom var utslagna, fröna var köpta för att vara vita, men på 50 plantor blev ingen vit.


Den här matgästen kommer troget varje dag och ska ha lite bröd i krukan. Rådjurshornen har jag hittat i skogen när jag har plockat svamp .
En gammal järngryta som jag har hittat i skogen blev fin med petunior och tobak.




10 kommentarer:

Annika sa...

Snopet att inga blev vita....:) men jag tyckte att det blev snyggt ändå.... o regnat har det verkligen gjort.... inge kul med datakrångel... man sitter ganska dum då det inte fungerar... iaf jag...) idag blir det röjning här hemma.... det har gått fram en tromb här inne tror jag..:) Kram Annika

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken trevlig skog du har där man kan hitta grytor...
Ingen vit lejongap, ja ibland blir det verkligen fel i fröpåsarna.
Kram

Vardags-mirakel sa...

Vilken tur att lejongap är så vackra i alla fall :-)Söt ekorre du fotat, kram o puss.

Bea sa...

Vilken söt ekorre :)
Ja, ibland blir det inte som man tänkt med färger och sånt, men ofta blir det vackert ändå.
Må gott! /Bea

Lilla Eken sa...

Vilka skatter du hittar i skogen! Tror jag ska ta med mig glasögonen nästa gång jag ger mig ut! (för svampen verkar torka bort här - såg så lovande ut för tio dagar sedan, men igår när vi var ute var det bara fjutt)

Otur med fröpåsen men fint blev det ju iallafall. Ibland är det som om slumpen hjälper oss på traven.
Här hade mina fina hängpetunior nästan dött av torkan när vi kom tillbaka efter en vecka. Blev lite ledsen, men man kan ju inte vänta sig annat när man inte är på plats för att vattna. Nå ja, annat har klarat torkan och är fint, så...
(Jo, vi har varit tvungna att ha på spridaren, så torrt är det!!!)
Ha ett fint veckoslut! /I.

ima sa...

Hej san, tack för besökwet.- Jasså du varit Bortrest Ja de3t dröjde ska jag säga
.inann man fick se dig... Jo-- jag har haft Folk hela sommaren vareviga vecka besök.. tom Nattgäst ..i natt, sånt suger Ok Vi har tatt turer men inga längre sträckor
nåja på torsdag blir det lite längre upp i smålands skogarna Men jag har tröstat mig med att sy å dona på kvällar å mornar då det vatt lite svalare Vi var i morse på torget å köpte lite granna Nejlikor att fylla ut med ute för nu är rosorna Baj baj,,,bara nånn enstaka kvar däremot är jag stolt över min Rudbecka som kommet såp bra----Go middag nu ska vila lite Värmen tär....

ima sa...

Ps,Glömnde skriva om din Fina Gamla Greyta med växy´terna Jasså du är så flitig i skogen? med svamp osv? SWjälv är jag nu ikke det. smålandsskogarna är ikke så Lätta med alla Höga Granar i milavis nej ,Men,Blåbär är köpta å ska med idag på Bilturen dyrt , men tycker det är viktigt att äta på hösten Fin Blommlåda du har Jag köpte på torget till Min .att fylla ut med, de vissna togs bort nu.. Värmen här är slående hög , För varmt alla gånger Måste ut å Vattna...här kommer inget regn alls..ima

Merja sa...

Söt matgäst:)

gulle hexan sa...

god middag kära hönemor..:)
roligt att höra av dig igen..
å tack för fina fotos..
jag kan verkligen förståå...att det känns hopplöst--när det bara regnar för jämmnan...fy så tradigt..
fina dina blommlådor blev..:) vilken färgprakt..
här är just nu så varmt så jag är helt utslagen..orkar inte mycket..
jag tål inte värme så bra..alls..
en av våra hundar har fått våteksmen.. så hon river sönder sig totallt..det är inget skoj alls..
kram kram

Hemmet Är Min Borg sa...

vilka ljuvliga bilder på dina blommor
kramis